Alla inlägg den 19 februari 2009

Av Elisabeth - 19 februari 2009 18:31


I julas fick jag av min dotter tyg till kökssoffan som behövde kläs om. Det var inte så att jag själv skulle behöva sy något utan i måndags fick jag alltihopa, färdigsytt och klart. Underbart!

Så här slitet och fult var det innan. Det blir ju så med hundar som gärna ligger där man sitter och det får dom ju så klart.


Så här ser soffan ut "naken" och den är ju väldigt fin men aj så obekvämt utan dyna. Det går bara inte!


Valde faktiskt ett mörkt tyg, får se hur varaktigt det är. Inte svårt att tvätta för det är dragkedja i kanten. Sen fick jag ett nytt kuddfodral i smårutigt och det hade mitt barnbarn Jessica sytt ihop alldeles själv, lilla gullungen, så duktigt. Hon är ju bara 10 år. Ja, jag säger bara "sådan mor sådan dotter" och då menar jag inte mig själv som mor för jag är värdelös på att sy. Helen däremot syr vad som helst. Allt ifrån Barbiekläder till brudklänningar.


Av tyg som blev över blev det en duk till köksbordet som mina fina vinthundar kan ligga på.

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards