Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Elisabeth - 15 februari 2009 17:56


Hade bestämt mig för att inte rösta på någon låt i går utan bara slötitta. Men när H.E.A.T spelade var jag bara tvungen att gå efter telefonen och rösta för dom var verkligen bra. Jag röstade t o m 2 gånger på dom!

Det var naturligtvis tack vare min röst som dom gick vidare till finalen!!

Det var andra bra också, Måns Zelmerlöv var helt okey och även Lili och Sussie. Sen vet jag inte......inte min musiksmak i alla fall. Ändå sitter man där och tittar. Förra veckan var alla låtarna bra fast Scotts var minst bra, tycker jag.

Av Elisabeth - 15 februari 2009 17:32


I dag blev det TIMJANBIFFAR MED KORNRIS OCH GRÖNSAKER.

Blanda 400 g köttfärs med 2 äggulor, 1 tsk salt, 1 krm svartpeppar, 1 dl gräslök och 1 tsk timjan. Tillsätt 2 dl vispgrädde, lite i taget. Jag hade ingen gräslök så det blev 1 dl persilja i stället. Får jag äggvitor över någon gång så låter jag dom stelna i en stekpanna och så blir det mat till hundarna.

Klicka ut biffar och stek i smör.  Det blev 10 stycken. Det är skönt att bara kunna klicka ut färsen. Det värsta jag vet är att forma något exakt och fint för det blir det aldrig, därför gör jag sällan köttbullar utan det blir biffar av köttbullesmeten, men det går ju lika bra.


Lägg över i en gryta. Slå lite vatten i stekpannan och vispa runt lite och häll det i grytan. Bryn smör och stek nästa omgång. Låt allt puttra en stund sen i grytan. Ta upp biffarna och gör sås på skyn och tillsätt lite vispgrädde. Smaka av med salt, svartpeppar och kanske lite mer timjan.


Kornris är ett  bra alternativ till vanligt vitt ris. Det blir i alla fall lite omväxling i dieten. Keso, haricorts verts (låter mer som Harrys Kuverts) och fetaost åt vi till.


Hittade rabarber i frysen så det blev faktiskt kräm  med lite vispgrädde till.

Lite lyxigt med efterätt, det blir inte så ofta. Man blir så hemskt mätt av det. Man äter ju inte mindre till förrätt för det menar jag.

Mat

Presentation

Fråga mig

21 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards